Study smart not study hard



Assalammualaikum peeps. Haa hokay. Korang dah dimaklumkan belum yang aku akan menghadapi Penilaian Menengah Rendah pada tahun ini. *bahasa baku hokayy*. Seram sejuk pulak tetiba. 




Macam biasa lah kan, mesti cikgu ada kasik advice itu ini berkali kali sampai aku dah boleh hafal harakat dia, titik, koma, tempat berhenti dia kan.


Then tuu tak kira lagi komework dia yang bertimbun macam bukit tu.






See guys, kan aku dah cakap, aku mesti jadik bookworm punya. Ok aku tipu yang dekat atas tu bukan aku. So what? *flips pashmina* Hm bytheway kan korang, kenapa form 1 tahun ni yang bersekolah di sekolah aku macam budak budak darjah 1@2 gituu?




Alololo comelnya badan kecik je. 2 kali ganda badan akak ni daripada adik tau. Atototo, muka semua innocent je. Tadi dalam kelas ada cikgu tuu cakap, tahun lepas cikgu cikgu ada jumpa surat cinta dalam beg budak form 1? Ehh budak, kau nak belajar ke nak bercouple ha?


Eh aku yang marah pahal pulak?


Cehh macam aku tak pernah je. *muka menjengkelkan*. Hey guys, tau tak yang ibu saya terpaksa outstation sejak semalam lagi? taktau? Kay fine. Bila ibu takde, secara otomatiknya, kemas rumah, memasak, laundry itu semua saya yang akan buat. Ah!! Kasarnya tangan*gedik*

Pahal sekejap aku sekejap saya ni? *biarkan*


Aduhai. Nampaknya homeworks dah melambai ke arah saya. So conclusionnya, kena lah hadap homework, buat nota itu ini, latihan, latih tubi untuk mencapai 8a pada Penilaian Menengah Rendah nanti. Amboi ayatt.



Assalammualaikum :)

No comments: